skuggi
Trådstartare
Ok, min snart treåriga (sedan länge)kastrerade hane skrämde typ ihjäl mig nyss...
Jag sitter i soffan och han ligger här bredvid liksom ihoprullad på en gosig filt som vanligt. Så gör han typ som att han ligger med huvud och framände neråt i filten och rumpan upp, som han brukar göra när han städar nosen mot mattan osv.
Men så reagerar jag på att han liksom står så still.. och så ser jag att han liksom småkrampar(här infaller hjärtstillestånd och tår-fontän)
Upptäcker att snoppen liksom är alldeles jättehård och "krampandet" verkar vara en liten typ av juck-rörelse, men inte alls sådär som när de juckar på ett ben eller så.
Hunden verkar "off" men inte typ medvetslös, snarare "väldigt upptagen".
Lyfter upp honom så att han står på frambenen och då står han kvar liksom som en ostkrok och fortsätter krampa. Han bara står så "en evighet" medan jag med gråten i halsen ringer vet. Medan jag pratar med dem och beskriver allt så står han bara sådär, släpper ner honom på golvet och då går han lite, fortfarande krum och "juckande".
Jag får en akuttid och börjar samla ihop alla grejorna medan hunden väntar i hallen.
Och så helt plötsligt är han som vanligt igen
Han verkar vakna till och sätter igång att ganska hårdhänt slicka snoppen lite, och sen var det liksom "jaha! vad kul, ska vi gå ut?"
Vi gick ut, han kissade lite, verkar helt som vanligt. Ringer vet som tycker att vi avvaktar tillsvidare. Hon sa att hanhundar "kan få sådär, typ fastna" men hon hade inte hört om kastrater som fått det.
Så, vad säger buke? Någon som hört om något liknande?
Han är inte en hund som håller på och juckar på allt och alla, men unga hanhunden här hemma blir påjuckad lite då och då. I övrigt är han väldigt kastrerad, verkar inte bry sig om löptikar och att skvätta överallt.