Kramp i magen på nätterna

LitenIsa

Trådstartare
Nu startar jag en lite gnällig tråd, är trött på att inte kunna sova på nätterna.

Har idag 1 vecka kvar till BF och har sensaste nätterna som kramp i magen. Det är inte sammandragningar (tror jag inte, fast magen är stenhård) och inte värkar utan magknip/kramp som gör att jag har vansinnigt svårt att sova.

Enda sovställningen är ju att ligga på sidan och då trycks ju bäbisen ner åt den sidan man ligger på, antar att det är det som gör så vansinnigt ont. att vänta sig till andra sidan eller gå upp och kissa är ett megaprojekt.

Något tips? Jag vill så gärna få sova utan att ha ont så fort jag lägger mig...
 
Sv: Kramp i magen på nätterna

Ett tips när du ska sova är att stoppa en kudde alt. täcket under magen så att magen håller sig "på plats" även när du ligger på sidan.

Så gör jag & det underlättar något (även om jag bara är i v.26+)

Annars har jag tyvärr inget hum om vad som är på G med magen din.

Hoppas du får bättre vila :banana:
 
Sv: Kramp i magen på nätterna

Jag känner igen mig lite, för mig fungerade det avlastande för magen att ligga lite i "framstupa sidoläge", och sova med en tjock kudde under det övre benet. Trycket i magen försvann då, på mig.
 
Sv: Kramp i magen på nätterna

Jag har en kudde under magen men ska testa som du skrev att lägga en under de övre benet oxå. Hoppas att det hjälper iallafall lite.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 223
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 411
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 749
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 819
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp