Kräks mask!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare lilleman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 806
L

lilleman

Att den behöver maskas det fattar jag men mot vilken mask?
Har letat och letat men inte hittat någonstans där det står.
Har maskat honom med Flubenol, för en månad sedan, vilket tydligen inte har hjälpt. Detta är en 6 mån innekatt. Har dock andra katter som är ute.Vad jag har sett så kräktes han inte mask innan den senaste avmaskningen.

Sv: Kräks mask!

När dom är nykräkta och levande( :eek: )är dom som tunna spiralformade spagettisar! sedan ser dom ut som torkade spagettisar....Har haft katter i hela mitt liv men aldrig varit med om detta?

Måste väl vara spolmasken va ? Dom är skitmysiga *ha ha*..Närå, har vart med 1 gång när hanen spydde upp spagettimaskar. :smirk: .

Spolmask. Testa Banminth.
Jag frågade för att bandmasken är uppdelad i segment och oftast ser man bara delarna som ser ut som riskorn. Min Fia har spytt upp en hel bandmask en gång, då såg den ut som en platt spagetti, ca 0,5 cm bred, 7 cm lång och man såg segmenten trots att den var hel.

Spolmasken ser ut som det din fick upp.

Okej. då var det inte så ovanligt ialla fall. men denna kisse måste vara tokfull av mask, för det är inte bara EN som kommer upp. Gissningsvis närmare 10! Suuuck men så går det om man skall ta hem alla djur det är synd om...
Tack för hjälpen nu bör det av mot apoteket!

Förresten, jag har alltid fått lära mig att katter och hundar har "samma" mask dvs dom smittar varandra. Pratade med bekanta igår och dom hävdar att så är INTE fallet? Hjälp mig, hur är det egentligen?
Kommer hur som helsta att avmaska vovven oxå.

Maskarna är artspecifika och smittar inte från katt till hund eller tvärtom.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
1 155
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 763
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 038
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur