Jag har samma problem, och har då fått hålla röntgenplåten med en tång, istället för att behöva bita ihop.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den vi har gurglar man med och den är lokalt i några minuter bara.Aha, därför jag knappt kan borsta bakersta tänderna på morgonen?
Hur länge sitter bedövningsgrejen i då?
Den vi har gurglar man med och den är lokalt i några minuter bara.
Går det att köpa bedövningen någonstans som man kan gurgla med?Be om en eftermiddagstid, fråga om ev bedövning (vi har ett man får gurgla med), försök slappna av med tungan (och resten av kroppen), andas genom näsan, har de en riktpinne på hållaren som de sätter röntgenfilmen/sensorn på fråga om du får hålla i den medan de tar bilden.
Jag tror jag försöker andas genom munnen. Jag andas vanligtvis inte alls i sånna situationer, så jag får påminna mig. Ska testa näsan hemma, för morgonborstningen är oftast jobbigast av samma anledning.
Min tunga är inte så väluppfostrad
Receptbelagd med den heter Andolex, brukar förskrivas av läkare vid tex blåsor i munnen eller för den delen halsont har jag också hört.Går det att köpa bedövningen någonstans som man kan gurgla med?
Receptbelagd med den heter Andolex, brukar förskrivas av läkare vid tex blåsor i munnen eller för den delen halsont har jag också hört.
Inom tandvården använder vi den som milt bedövande för att minska kräkreflexer.
Tack! Känner du till några andra saker som motverkar kräkreflexen?Receptbelagd med den heter Andolex, brukar förskrivas av läkare vid tex blåsor i munnen eller för den delen halsont har jag också hört.
Inom tandvården använder vi den som milt bedövande för att minska kräkreflexer.
Finns en akupunkturpunkt på hakan som faktiskt fungerar riktigt bra men annars har jag inga andra tips mer än det som är nämnt in tråden tidigare.Tack! Känner du till några andra saker som motverkar kräkreflexen?
Vet du om det går som privatperson att få tag i Andolex eller är det bara läkare som kan ha det?Finns en akupunkturpunkt på hakan som faktiskt fungerar riktigt bra men annars har jag inga andra tips mer än det som är nämnt in tråden
Den är receptbelagd så utan recept går det inte att få tag på den.Vet du om det går som privatperson att få tag i Andolex eller är det bara läkare som kan ha det?
Min kräkreflex sätts igång bara av att tänka på det. Tror du att jag kan få ett recept på det?Den är receptbelagd så utan recept går det inte att få tag på den.