Kräkningar av penicillin

falukorw

Trådstartare
Är det vanligt att hundar kan få kräkningar av penicillin? Min tjej käkar det (sista dagen idag) och hon har kräkts i stort sett varje dag sedan hon började. Endast galla som kommer upp. Hon vill inte äta maten (normalt matglad) men andra saker slinker ner. Igår fick hon välling och idag tänkte jag ge fil vilket ska vara bra för magen. Hon är lite slöare än vanligt men inte speciellt mkt.

Hon har nyligen varit hos vet (2 1/2vecka sen) då hon kräktes kraftigt och inte kunde stå. De röntgade och tog blodprover men hittade inget onormalt.
Funderar på vad det kan vara och det enda jag kan komma på är pencillinet. Är det en biverkning?
 
Sv: Kräkningar av penicillin

Vetrimoxin har hon ätit.
Har inte kvar bipacksedeln där man borde kunna läsa om ev biverkningar.
 
Sv: Kräkningar av penicillin

Vetrimoxin är enligt min erfarenhet ganska snällt men magpåverkan förekommer liksom hos alla antibiotika. Det blir snällere mot magen om man ger det samtidigt med mat ngt som bara minskar upptaget lite.
PL
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 292
Senast: fejko
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 642
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp