Baldur
Trådstartare
Pållan har fått ett rejält sår ovanför armbågen (frambenet) och veterinär ville att jag skulle fixa någon slags krage till henne så hon inte kan komma åt såret och förstöra dräneringen! hon föreslog några slags stavar och så borra hål i dom, trä snäre igenom i över och underkant och snöra ihop runt och trä över halsen. Då kan hästen alltså inte röra huvudet i sidled.
Men jag vet inte riktigt hur jag ska knåpa ihop det för att få det bra. Har rörstavar i trä men är lite rädd att hon ska skada sig på dom. Och just nu ingen fugerande borr att borra hålen till snöre med kan dock förhoppningsvis få låna av grannen. Och hur ska man få det att sitta?
Någon som har en bra lösning eller bara någon idé? Någon som vet var man kan köpa färdigakragar?
Men jag vet inte riktigt hur jag ska knåpa ihop det för att få det bra. Har rörstavar i trä men är lite rädd att hon ska skada sig på dom. Och just nu ingen fugerande borr att borra hålen till snöre med kan dock förhoppningsvis få låna av grannen. Och hur ska man få det att sitta?
Någon som har en bra lösning eller bara någon idé? Någon som vet var man kan köpa färdigakragar?