C
CindyLou
Då det är svårt att få tag på hö här omkring iår så kan man tyvärr inte välja och vraka. Men jag var igår och tittade på ett hö-ej analyserat dock. Det luktade riktigt gott, var lite grönt och var tydligen ett riktigt bra hö men enligt bonden var det ett mkt kraftigt hö och man ska helst ej ge pellets till eller iaf inte mkt pga att det var så kraftigt. Vad betyder det att det är ett kraftigt hö? Jag har en 2 1/2årig arab som jag hade tänkt ge det till. Jag fick tom hem tre balar gratis på prov.dammar ej och tagit i första skörden. På detta stället kan jag köpa så det räcker hela året.hårdpressat 10kg st. detta kostade 1.75kg (egentligen 2kr men min kompis fixade ett billigare pris
)
Finns ett ställe till där en äldre bonde har lite hö i ett skjul, kan sälja ifrån sej ca 50 balar 15kg st. detta höt luktade inte hö utan bara inget alls nästan. var mkt kraftiga höstrån och var inget grönt alls.ska det vara grönt?Detta kostade 1kg kg. ingen analys. Men tar jag detta så måste jag ju ändå köpa från den första så att det ska räcka.
kan jag ge ej kraftigt hö till min unghäst?
Finns ett ställe till där en äldre bonde har lite hö i ett skjul, kan sälja ifrån sej ca 50 balar 15kg st. detta höt luktade inte hö utan bara inget alls nästan. var mkt kraftiga höstrån och var inget grönt alls.ska det vara grönt?Detta kostade 1kg kg. ingen analys. Men tar jag detta så måste jag ju ändå köpa från den första så att det ska räcka.
kan jag ge ej kraftigt hö till min unghäst?