Kraftig huvudvärk - allergi?

Centaur

Trådstartare
Senaste veckan har jag haft väldigt kraftig huvudvärk och jag förstår inte varför. Ligger främst bakom höger öga/höger sida av huvudet. Det känns som huvudet ska explodera och jag vill trycka handen mot pannan. Jag har i många år haft svår spänningshuvudvärk och migrän, men det har blivit bättre av botoxbehandling. Detta känns inte riktigt som samma smärta jag brukade ha innan botox heller.

Jag har inte gjort något särskilt som att slå i huvudet ed, tar mediciner men ingen som är ny. Det enda jag kan tänka mig är att det har att göra med att det är extrema mängder pollen ute, men jag tar allergimedicin och är inte snuvig. Kliar och är röd i ögonen men inga andra allergisymptom. Jag vet ju att allergi kan ge huvudvärk, men kan man få så stark huvudvärk trots att man tar allergimedicin?

Svullnad av slemhinnan i bihålorna skulle kunna ge liknande symtom. Provat Nasonex eller liknande? Inte säkert att allergitabletter räcker om det är överjävligt med pollen i omlopp...
(Vid feber och "sjuk"-symtom -> vårdcentral)

Ja det kan vara allergin. Jag har till och med fått sånn huvudvärk att jag fått synrubbningar. Jag kör på allergimedicin (desloratine) plus nasonex och bricanyl vid behov. I år har det varit fruktansvärt.

Svullnad av slemhinnan i bihålorna skulle kunna ge liknande symtom. Provat Nasonex eller liknande? Inte säkert att allergitabletter räcker om det är överjävligt med pollen i omlopp...
(Vid feber och "sjuk"-symtom -> vårdcentral)

Det kan det vara! Min mamma sa att det låter som bihåleinflammation och inte vanlig huvudvärk eftersom smärtan har spridit sig neråt i ansiktet.

• Gilla
Reactions: Laa
Ja det kan vara allergin. Jag har till och med fått sånn huvudvärk att jag fått synrubbningar. Jag kör på allergimedicin (desloratine) plus nasonex och bricanyl vid behov. I år har det varit fruktansvärt.

Jag har också haft synrubbningar, på siden som gör ont. Har ingen nässpray men har en läkartid nästa vecka.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har haft mycket huvudvärk och som har lyckats lindra eller bota den? Jag börjar känna mig lite uppgiven och...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 928
Senast: Lazy Lady
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 862
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag har i några månader nu haft väldigt ont i huvudet. Det kommer i perioder och jag är väl inne på den tredje perioden nu...
Svar
6
· Visningar
715
Kropp & Själ God middag buke! Vi hoppar rätt in i frågan, jag har sen två veckor tillbaka haft kraftig halsont, frossa, feber som kom och gick och...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: sicx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama