Kraftfoder

Trissa

Trådstartare
Jag vet att ni inte är pigga på att ge råd om man inte har analys på grovfodret, men jag måste ju ge henne mat tills analysen kommit...så jag hoppas på hjälp ändå! ;)
Halvblodssto i lätt arbete, är i lagom hull nu, har egen motor men är inte hetsig. Får ensilage som grovfoder och hel havre, betfor och mineraler. Hur mycket havre ska jag ge, på ett ungefär?
 
Sv: Kraftfoder

Går inte att säga utan analys. Är hon i lagom hull nu så fortsätt att ge den mängd foder du ger nu.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 708
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 468
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 430
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 596
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp