Kraftfoder till shettis?

S

svintana

Har en köpt en shettis som skall vara sällskapshäst. Har krafftfodret KRAFFT grund. Hur mycket ska han äta per dag tycker ni? Går bara so sällskap. Äter ett bra hö annars.
 
Sv: Kraftfoder till shettis?

svintana skrev:
Har en köpt en shettis som skall vara sällskapshäst. Har krafftfodret KRAFFT grund. Hur mycket ska han äta per dag tycker ni? Går bara so sällskap. Äter ett bra hö annars.

Har du en analys på höet?

Annars gissar du nog bäst själv vad den ska äta, eftersom du ser hur hästen ser ut och mår.
 
Sv: Kraftfoder till shettis?

Shettisar brukar vara lättfödda. Om det är ett bra hö du har kan det räcka att bara ge ponnyn någon näve krafft när den andra får mat (för att slippa avundsjuka) samt mineraler. Och betfor är alltid bra för pälsen och magen. :rofl:
 

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Kristall10
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 781
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 129
Senast: Anna-Bella
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp