Kraftfoder till shettis?

S

svintana

Har en köpt en shettis som skall vara sällskapshäst. Har krafftfodret KRAFFT grund. Hur mycket ska han äta per dag tycker ni? Går bara so sällskap. Äter ett bra hö annars.

Sv: Kraftfoder till shettis?

svintana skrev:
Har en köpt en shettis som skall vara sällskapshäst. Har krafftfodret KRAFFT grund. Hur mycket ska han äta per dag tycker ni? Går bara so sällskap. Äter ett bra hö annars.

Har du en analys på höet?

Annars gissar du nog bäst själv vad den ska äta, eftersom du ser hur hästen ser ut och mår.

Sv: Kraftfoder till shettis?

Shettisar brukar vara lättfödda. Om det är ett bra hö du har kan det räcka att bara ge ponnyn någon näve krafft när den andra får mat (för att slippa avundsjuka) samt mineraler. Och betfor är alltid bra för pälsen och magen. :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 020
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
402
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
546
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 935
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar