Kraftfoder med lågt protein och lågt Ca/P?

L

Lord Owen

Letar efter ett färdigfoder med låg proteinhalt och samtidigt låg Ca/P kvot! Vet någon är något sådant färdigfoder? Gärna i müsliform. Ska inte ha det till min häst om ni som läst mina tidigare trådar i ämnet undrar. :smirk:

Men alltså, vet någon här ett färdigfoder med lågt protein och lågt Ca/P kvot?
 
Sv: Kraftfoder med lågt protein och lågt Ca/P?

Lord Owen skrev:
Letar efter ett färdigfoder med låg proteinhalt och samtidigt låg Ca/P kvot! Vet någon är något sådant färdigfoder? Gärna i müsliform. Ska inte ha det till min häst om ni som läst mina tidigare trådar i ämnet undrar. :smirk:

Men alltså, vet någon här ett färdigfoder med lågt protein och lågt Ca/P kvot?

eggersman brukar ha lågt protein..ca/p kvoten vet jag inte, men sök på bokebacken
 
Sv: Kraftfoder med lågt protein och lågt Ca/P?

ok, tack. :)

något mer foder?
 
Sv: Kraftfoder med lågt protein och lågt Ca/P?

Fibergi låg har 6,2 g smb rp/Mj och ca/p 1,2.
 
Sv: Kraftfoder med lågt protein och lågt Ca/P?

Krafft Ponny har Smrp/MJ på 5,2 och Ca/P på 1,3.
Men det är ju pellets.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 597
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 565
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Hemstädning - hiss eller diss?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp