Kraftfoder med lågt protein och lågt Ca/P?

L

Lord Owen

Letar efter ett färdigfoder med låg proteinhalt och samtidigt låg Ca/P kvot! Vet någon är något sådant färdigfoder? Gärna i müsliform. Ska inte ha det till min häst om ni som läst mina tidigare trådar i ämnet undrar. :smirk:

Men alltså, vet någon här ett färdigfoder med lågt protein och lågt Ca/P kvot?

Sv: Kraftfoder med lågt protein och lågt Ca/P?

Lord Owen skrev:
Letar efter ett färdigfoder med låg proteinhalt och samtidigt låg Ca/P kvot! Vet någon är något sådant färdigfoder? Gärna i müsliform. Ska inte ha det till min häst om ni som läst mina tidigare trådar i ämnet undrar. :smirk:

Men alltså, vet någon här ett färdigfoder med lågt protein och lågt Ca/P kvot?

eggersman brukar ha lågt protein..ca/p kvoten vet jag inte, men sök på bokebacken

ok, tack. :)

något mer foder?

Krafft Ponny har Smrp/MJ på 5,2 och Ca/P på 1,3.
Men det är ju pellets.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar