Kraft grund eller "vanligt" kraft foder? Korn, havre, betfor m.m

Sv: Kraft grund eller "vanligt" kraft foder? Korn, havre, betfor m.m

det beror på, har man ett bra hö och krafft har ett passande foder så är det grymt smidigt.. lätt att få tag på också..

gillar man att pyssla själv och har massor av plats kan man ju blanda efter eget tycke..

allt beror på grovfodret och hästen..

Det beror ju helt på hästen, analysen från höet/silaget och vad hästen tycker om, tändernas skick osv. Man får prova sig fram tills man hittar ngt som funkar och sen hålla sig till det

Krafft Grund har ungefär samma näringsinnehåll som vanlig havre, men kostar betydligt mer. Är det värt de extra pengarna, tycker du?

Själv väljer jag pelletterade foder när de har ett näringsinnehåll som avviker från havrens, så att det blir både enklare och billigare att köpa färdigt än att ge havre + en massa andra tillskott.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 469
Foder & Strö jag har en 21 årig häst som går fullt ut fortfarande och är i super bra kondition och skick. Ingen gissar på mer än 15 år på han :) Nu...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: Korven
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025