Kraft grov pellets eller havre

Rotterö

Trådstartare
Jag undrar vilket hästen mår bäst av att äta.

Hel havre eller kraft grov.
Hon har föl vid sidan. Hon får annat också
bara nyfiken på vad ni tycker

Sv: Kraft grov pellets eller havre

Skulle nog ge krafft grov hellre än havre, då det är mera vitaminer och mineraler i krafften. Det är ju ett färdigfoder, men det är ju inte havren. Lr? Jag gav min häst krafft grov då hon hade föl vid sidan (förra sommaren) och hon höll sig mycket fin

Lycka te me fölisen :)

Mitt sto (19 år) har föl vid sidan och har svårt att sätta hull.
Hon går på Nya Krafft Groov, och hon har hållt bra i hull, var rädd att hon skulle tappa allt. Fölet äter också Groov.

/ Kitara_

Går ju inte allt att jämföra. Det beror ju helt på hur foderstaten i övrigt ser ut. Krafft Groov har flera olika ingredienser och mer protein, dessutom en normal Ca/P kvot medan havre innehåller lite kalcium och mkt fosfor i förhållande till varandra.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
399
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 901
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar