Kraffts miner blå!

H

Hanna

Är det någon som vet vad hink och säck kostar med Kraffts Miner blå? Hur många använder miner blå?

Vad mer ingår då i foderstaten till era hästar?

;)

Sv: Kraffts miner blå!

Har inte priset i huvudet, men sk på forumet, jag har en tidigare tråd om kostnaderna på mineraler. Där finns en tabell med flera sorter.
Använder miner blå i pelletsvarianten. Jag ger bara det och hösilage. Behövs inget mer.

MinerBlå innehåller mycket kalcium och passar att använda om man fodrar med stora mängder spannmål som innehåller lite Ca men mycket fosfor (P).

Vi använder MinerGrön, eftersom vårt grovfoder oftast innehåller ganska lite P i förhållande till Ca, och ingen i stallet ger något kraftfoder att tala om.

Själv kommer jag att ge ganska mycket lusern i vinter, och då passar inte ens MinerGrön, utan jag kommer att köpa in MinerVit för egna pengar...:crazy:

passar alltså miner vit om man behöver få upp fosforhalten?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 122
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V