P
PrinsArvid
hej.
har nu haft min häst i tre månader.
han är en föredetta travare som jag rider ca 6 dagar i veckan.
när jag fick honom var han ganska omusklad så jag satte igång med långaskritt-turer, klättring och även cavaletti.
vi håller fortfarande mest på att bygga muskler och rider i skogen, jag ska bara fritidsrida på honom men vill ändå att han ska vara i bra form och kondition.
nu till min fråga, förra ägaren gav honom havrekross(eller om det var kornkross),betfor mineraler och fri tillgång på hö.
när jag fick honom så började jag med att ge honom fiberg bas,havre och 9kg hö.
nu idag så har jag efter mycket velande köpt krafft grov vad tror ni om de?
har tänk ge de istället för fibergi och havren.
jag tycker att det här med foder är ganska svårt.
jag kan tillägga att jag tyvärr inte har analyserat hö,och har ingen möjlighet till detta heller, men det hö vi har nu är verkar bra.
oj det blev kanske lite långt måste lära mig det där ,det här är min andra tråd här på buke :smirk:
har nu haft min häst i tre månader.
han är en föredetta travare som jag rider ca 6 dagar i veckan.
när jag fick honom var han ganska omusklad så jag satte igång med långaskritt-turer, klättring och även cavaletti.
vi håller fortfarande mest på att bygga muskler och rider i skogen, jag ska bara fritidsrida på honom men vill ändå att han ska vara i bra form och kondition.
nu till min fråga, förra ägaren gav honom havrekross(eller om det var kornkross),betfor mineraler och fri tillgång på hö.
när jag fick honom så började jag med att ge honom fiberg bas,havre och 9kg hö.
nu idag så har jag efter mycket velande köpt krafft grov vad tror ni om de?
har tänk ge de istället för fibergi och havren.
jag tycker att det här med foder är ganska svårt.
jag kan tillägga att jag tyvärr inte har analyserat hö,och har ingen möjlighet till detta heller, men det hö vi har nu är verkar bra.
oj det blev kanske lite långt måste lära mig det där ,det här är min andra tråd här på buke :smirk: