Krafft rider?

Russis

Trådstartare
Har just fått hem en ny häst att ha på foder. Ägaren sa att han fått krafft rider, vad är det? Vet bara att det finns krafft grund, groov, ponny, turbo, sport mm men har aldrig hört rider. Är det en gammal beteckning? Eller finns det fortfarande? Ägaren vet inte om det heter så fortfarande (han har nämligen stått på ridksola i flera år, och hon gav honom rider när hon hade honom själv).
 
Rider finns inte längre, har för mig att den låg så nära grund att det inte fanns någon mening med att ha två sorter.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 785
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 440
Senast: Destiny_D
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 730
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 979
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Träna bommar
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp