Krafft Ponny

_Runaway_

Trådstartare
Innehåller det havre? Hittar inga ingrediens-förteckningar på hemsidan. Funderar på om det kan vara lämpligt att ge till fd. fånghäst.

Sv: Krafft Ponny

Ja, det innehåller havre. Jag rekommenderar Krafft Nya Groov eller Krafft Rehab om du vill fodra med Krafft. Eller den mer naturliga varianten betfor och lusern.

Sv: Krafft Ponny

Skulle också hellre ge Krafft Groov/Rehab eller lusern.
Ponny innehåller lite protein för att man från början trodde att det var protein som var boven i fångdramat, man gjorde därför ett "ponnyfoder" med mindre protein eftersom ponnyer skulle vara mera känsliga för fång.
Men det är ju inte proteinet som spökar.

Allra helst hade jag fodrat med bara hö med bra värden, kanske lite lusern hack eller pellets upptill.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 898
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 268
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur