Krafft Müsli Blå

E

Em_E_liE

Är det någon som har använt fodret till sin häst? Vad var det för häst och vilket behov hade den, vad fick den för foder i övrigt? Hur var den satt i träning osv.?

Jag funderar nämligen på att skaffa Krafft Müsli Blå till min häst.

(Varmblodig travare, vuxen häst)
Ridhäst.
Normal träning.
Ganska tunn i hullet nu, men är åt det normalare hållet.
Har tidigare fått för mycket protein i sitt foder.

Har fri tillgång till hö.
Får korn och en del betfor för övrigt.

Berätta allt och säg vad i tycker om fodret och kanske vad ninkan rekommendera istället, viktigt att berätta vad ni har det på för häst, i temprament, hull och träning, samt övrigt foder...! Snälla hjälp mig.

Sv: Krafft Müsli Blå

Är det någon som har använt fodret till sin häst? Vad var det för häst och vilket behov hade den, vad fick den för foder i övrigt? Hur var den satt i träning osv.?

Jag funderar nämligen på att skaffa Krafft Müsli Blå till min häst.

(Varmblodig travare, vuxen häst)
Ridhäst.
Normal träning.
Ganska tunn i hullet nu, men är åt det normalare hållet.
Har tidigare fått för mycket protein i sitt foder.

Har fri tillgång till hö.
Får korn och en del betfor för övrigt.

Berätta allt och säg vad i tycker om fodret och kanske vad ninkan rekommendera istället, viktigt att berätta vad ni har det på för häst, i temprament, hull och träning, samt övrigt foder...! Snälla hjälp mig.

Jag hade gått in pån deras hemsida (som jag gjorde) och frågat en av experterna! :)

jag har kollat upp fodret. :P Men jag ville hra vad ni andra tyckte som använt fodret, eller vad ni har hört. :)

jag har kollat upp fodret. :P Men jag ville hra vad ni andra tyckte som använt fodret, eller vad ni har hört. :)

Ja ha, tänkte att du ville ha hjälp att sätta i hop en foderstart :) Har ingen egen erfarenhet av det fodret du vill ha men jag gillar själva serien KRAFFT :)

Har du analys på grovfodret? Räkna på hästens näringsbehov och se sen vad du får ihop med ditt hö, och vad som behöver tillsättas. Därefter kan du välja kraftfoder.

Foderkoll och ny foderstat är gjord :D, och har fodret till honom nu. Men vill nu ändå se och höra vad andra tyckt om det. Jag själv har ju ingen erfarenhet av fodret tidigare och tänkte om någon annan hade det....;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 858
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Min nya häst (unghäst som är något låg i hull) vägrar numera äta Krafft (som han åt hos tidigare ägare), betfor (som han gillade innan)...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: tolksele
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 635
Senast: lady_vip
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 839
Senast: MaritH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka