krafft müsli

Tycker det är för dyrt. 20 kg för 195:- och då ingår inte vitaminer eller mineraler utan det får du tillsätta själv. Jag kan förstå varför havre inte ingår men varför måste det vara så dyrt om det inte ens täcker hästens mineral eller vitamin behov :confused: :confused:


Själv så använder jag Pasture Mix från Dodson och Horrell. Allt ingår och jag ger 160:- för 20 kg. Det är inte heller havrebaserat. Mer prisvärt än krafft müsli :idea:
 
Jag fodrar min C-ponny med Krafft Müsli som komplement till Havren. Har gjort det i knappt en månad nu och det funkar fint. Fodrar dessutom med mineraler och multivitaminer

Som sagt är det ganska dyrt! :crazy: 195 kr för en säck.
 
Jag har också fodrat med det i ca 1 mån och tycker som ni andra. Bra men DYRT! jag kompletterar med HAVRE, MINERAL och vitlök. Använde KRAFT grund innan som jag tyckte blev för dyrt men tror att müsli-alt. är ÄNNU dyrare.. har inte vågat räkna på det ännu! :crazy:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: mily
·
Hästvård Jag kommer inte att gå in på bakgrundsdetaljer då personerna i den här berättelsen i så fall kan identifieras, så jag håller det kort...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
18 164
Senast: Brie
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av att ge collagen ? Fungerar det?
Svar
1
· Visningar
518
Senast: MimmiNO
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av operation av lösa benbitar på häst? Har en 6 åring som vi upptäckt detta hos. Hur ser konvalescensen ut...
Svar
1
· Visningar
458
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp