Krafft Lusern

Monsieur de Mai

Trådstartare
Jag undrar vad skillnaden är mellan Kraffts Lusern pellets, hackad strå och mix? Och vilket är att föredra om man vill få upp hullet på sin häst? Hon får givetvis annat kraftfoder samt hösilage.

Enligt Kraffts hemsida kunde jag förstå det som att Mix är mer som vanligt hö och ska ges i stora mängder medan pellets och hackad strå är mer som tillskott till kraftfodret? Är det rätt uppfattat?

Sv: Krafft Lusern

Pellets och hackat strå innehåller samma sak, det är bara formen som skiljer. Vad man föredrar är en smaksak.

Min pålle föredrar uppblötta pellets. JAG föredrar hacket eftersom det tar längre tid att äta upp samt att jag slipper skrubba boxen när kamelen har dregglat luserngröt över väggar och boxgaller samt korkat igen vattenkoppen.

Mixen är precis så som du säger, en mix som skall kunna ges i betydligt större mängder med lägre näringsinnehåll/ kg.

Sv: Krafft Lusern

Morran skrev:
Pellets och hackat strå innehåller samma sak, det är bara formen som skiljer. Vad man föredrar är en smaksak.

Min pålle föredrar uppblötta pellets. JAG föredrar hacket eftersom det tar längre tid att äta upp samt att jag slipper skrubba boxen när kamelen har dregglat luserngröt över väggar och boxgaller samt korkat igen vattenkoppen.

Mixen är precis så som du säger, en mix som skall kunna ges i betydligt större mängder med lägre näringsinnehåll/ kg.

Okej, tack för ett bra svar! Men jag måste faktiskt skälla på dig lite, det är DU som har tagit mitt användarnamn här som jag ville ha, morran :) :devil:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 764
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 567
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag hittade ingen nyare tråd om detta och leverantörerna hittar ju på nya/ändrar produkter hela tiden så jag startar en ny. Vilket...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 234
Senast: Beeboppe
·
Foder & Strö Hästen börjar bli äldre och klarar sig inte riktigt på fri tillgång på hö + 1 dl musli + 1 dl mineraler/dag. Så jag ska börja ge mer...
2
Svar
32
· Visningar
3 336
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar