Krafft Grund?

T

Tinka

Hej. Är det sant att det finns klister i Krafft Grund och att det är farligt att foda med det? :confused:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Krafft Grund?

Den som sa det menade nog kliet. Grund består till 25 % av kli. Nu är det nog vanligare att kli “klistrar” igen tarmarna på människor än på hästar så av det skälet behöver du inte dra dig för att använda Grund.
 
Sv: Krafft Grund?

KLISTER?! :eek:

Nej, det tror jag inte! ;) Och det är absolut INTE farligt att fodra med!

Vart har du hört det om man får fråga? ;) :D
 
Sv: Krafft Grund?

Lonely skrev:
KLISTER?! :eek:

Nej, det tror jag inte! ;) Och det är absolut INTE farligt att fodra med!

Vart har du hört det om man får fråga? ;) :D


Har precis köpt häst och i det nya stallet så sa stallägaren att jag inte skulle fodra med grund då hon tyckte att jag skulle fodra med havre, betfor och kornkross istället pga utav av att det var farligt enlig henne. :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Krafft Grund?

Om du visste hälften av alla rykten och myter som figurerar ang hästfoder så hade du nog avstått från att köpa häst..För om allt var sanning, jag då hade nog hästen svultit ihjäl. Mitt råd. OM någoon påstår nåt om ett specifict foder så tar du bara telefonen och ringer de som gör fodret och frågar VAD fodret innehåller...OCH dessutom begär du innehålsdeklartion av de foder du är intresserad av...Lättare att gära så än att lyssna på tusentals hörsägen...Jag har hört rimmar dåligt i mina öron om det inte finns en källa till påståendet.
 
Sv: Krafft Grund?

Har precis köpt häst och i det nya stallet så sa stallägaren att jag inte skulle fodra med grund då hon tyckte att jag skulle fodra med havre, betfor och kornkross istället pga utav av att det var farligt enlig henne.
Kan det vara så att hon säljer havren och kornkrosset :angel:
Gillar faktiskt pelleterande foder och främst Kraffts. Så enkelt med allt i ett på något sätt. Suveränt om det passar till enns ensilage :)
 
Sv: Krafft Grund?

KLISTER :eek:

Hade det varit så, hade de nog inte fått sälja det som foder öht.
 
Sv: Krafft Grund?

Lonely skrev:
KLISTER?! :eek:

Nej, det tror jag inte! ;) Och det är absolut INTE farligt att fodra med!

Vart har du hört det om man får fråga? ;) :D
Jag har också hört det!
Det var en som sa att han inte gillade färdigfoder då det innehåller något som inte är naturligt för hästar: Klister. Detta för att skapa pelletsen så att säga...

Men jag har ingen aning... :confused:
Jag gillar färdigfoder då allt är klart med mineraler och liknande men det blir så mycket dyrare så jag håller mig till havre och korn... :o
 
Sv: Krafft Grund?

"Klistret" som håller ihop pelletsen är oftast stärkelse (finns i spannmål) eller melass, inget värre än så. Det i kombination med att de är väldigt hårt ihoppressade och torkade...
 
Sv: Krafft Grund?

Precis vad ja tänkte skriva. Ofta är det melass som är klistret, inget farligt alltså.
 
Sv: Krafft Grund?

Mount Never Rest skrev:
Jag har också hört det!
Det var en som sa att han inte gillade färdigfoder då det innehåller något som inte är naturligt för hästar: Klister. Detta för att skapa pelletsen så att säga...

Säger som de andra; Melass (eller något liknande, "ätbart klister")
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Jag har köpt två besättningar foder i småbal och tagit analys på båda. Vad har ni för tankar om detta foder? Uppskattar alla...
Svar
6
· Visningar
393
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 342
Senast: Jahopp
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
398
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp