Krafft Grund och Equion????

S

saltakatten

Läste tråden om hur mycket mineraler och örter folk stoppar i sina hästar. Jag ger mina hästar krafft grund och equion samtidigt. Vad jag har hört så ska alla mineraler som hästen behöver redan finnas i krafften och undrar då om det är för mycket att komplettera krafft grund med equion. Blir det för mycket av det goda??? Någon som vet eller har forskat i saken???
 
Jag har ingen höanalys. Står nu tillfälligt på ett stall och köper hö av olika just nu.

Ska göra en höanalys när jag flyttat och köpt större mängder hö. Kan man inte bara utgå från det jag vet näringsinnehållet i nu???? och räkna på bara krafft och equion?? :confused:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Är det någon som testat Trikem Vitamins? Jag sitter här och pusslar lite med Bs foderstat inför hösten och kommer behöva byta bort...
Svar
18
· Visningar
1 675
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Vad ger ni som krubbskrammel? Hästen behöver något för att få i sig mineraler och hovtillskott. Har nu gett en näve lucernhack och en...
Svar
13
· Visningar
1 298
Senast: sweep
·
Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 876
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp