Kraf*t eller H*ppo??

Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Jag ger krafft.
Varför är väl för att jag alltid har gjort det och har bäst kunskap om det.
Jag vet inte så mycket om hippo. Några i stallet fodrar med det och de verkar trivas.
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Det är bara en smaksak vilket märke på foder man använder till hästarna. De är alla gjorda för hästar och OM deras näringsinnehåll gör att det blir en bra foderstat tillsammans med det grovfoder man har så väljer man fritt.

Mina hästar får Krafft, för att det är det som är lättast att få tag på här - och för att inget annat märke har ett såpass högt proteininnehåll i sitt "avel-/unghästfoder som Krffts Pluss grön...
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Har precis gått från att fodra med krafft till att fodra med hippo. Hippo är billigare och har mindre pelletsar. Hippo har högre värden på sitt lusernpellets och müslifodrena de har tycker jag bättre om än kraffts müsli.

Sen vilket foder som är bäst beror ju på vad som passar till grovfodret man har och vad hästen har för behov.
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Jag använder hellre Hippo Basic då hästarna trivs/funkar bäst på det.
Var ett tag sedan jag hade ngt av dessa foder.
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

inget av dem...
vanlig helhavre, kornkross och betfor tycker jag fungerar minst lika bra...
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

hippo. Det har fungerat bäst till mina foderstater, hästarna har trivts bäst med det (en ratade krafft :crazy: ) och det har varit lättast att få tag på.
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Har provat båda men föredrar Hippo eftersom det är mindre pelletrerat.
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Fast det är väl bara 20 kg i hippo säckarna? :crazy:
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Jag fodrar med hippo lusern. Några gånger har det inte funnits när jag skulle köpa (en gång nu i vintras och en gång förra vintern), så då tog jag Krafft istället, och min ena häst äter det utan att tveka. Den andra matvägrar, eller rättare sagt är ganska misstänksam mot maten och äter bara lite grann. Bägge gångerna fick hon foderknutor, som blev till variga ruvor. Första gången gjorde jag inte kopplingen till fodret, men det kan ju inte vara någon tillfällighet. Det är något i Krafften som hon reagerar på! Någon som varit med om något liknande? Till saken hör dessutom att mina hästar får i stort sett fri tillgång på hö, och ganska lite luzern (5 dl morgon och kväll). Värdena i luzernen är inte heller så skilda...
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Använder Hippo just nu men har användt krafft i alla åren innan. Kommer antagligen gå över till krafft igen till hösten, inte för att Hippos foder är sämre utan mest för att jag har haft det förut och tycker det är bra. Funkar det inte på hästen så byter jag tillbaks till Hippo igen. Alla hästar funkar ju inte lika bra på vilket foder som helst så man får ju dels kolla vad man behöver få i sin häst efter en anlys, och sen vilket foder dom mår bäst av i päls hull osv.
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Krafft använder jag om jag behöver något mer än betfor och ensilage. Lätt att räkna på och lätt att få tag på samt att hästarna gillar det. En del av mina ponnisar har ratat Hippo så det är nog lite vad de själva har för smaksinne.
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

25 kg i de pelletterade fodren, 20 i müslin och 30 i Lusernpelletsen. Men kilopriset ligger lägre än krafft.
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Min häst åt Hippo hos sin förra ägare men från november, när hästen kom till mig, så äter hon Krafft just för att det är det som lättast finns att få tag i och som finns i stallet.
Har haft krafft mkt förut till andra hästar och det har funkat toppen så då ser jag ingen anledning till att inte ge min häst krafft.
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Just nu använder jag Krafft Protein, just för att det är det enda färdigfodret jag lyckats hitta som har så högt proteininnehåll utan att energin skjuter i höjden.
Tycker att Hippo's små pellettar är bättre än Krafft's lite större, annars ser jag ingen större skildnad på de bägge.
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

jo, men nu har ju både h*ppo och kr*fft tillskottsfoder och mineraler mm så även om man fodrar med egen havre, betfor och så, så kanske man just köper nåt tillskott av något slag och vad är d för märke då?
 
Sv: Kraf*t eller H*ppo??

Jag använder Krafft, eftersom att det är lättast att få tag på häromkring.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Finns det något smidigt knep att bli av med tryck på t-shirt? Snabba på processen nedan under kontrollerade former typ. 😅 Synd att...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Avalbane
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 771
Senast: lizzie
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 416
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 524
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp