cowgirl81

Trådstartare
kan ni inte lägga in bilder på kor där dom är extra söta går även bra me tjurar själv älskar ja fjällkor och jakar :banana:

Sv: kotråden

Visst är åsnorna riktiga charmtroll, även om de inte gillar att vara med på bild så ofta.

Här är några kort på min lilla rödkulla:love:.
P8070086.jpg

P3100014.jpg

PA310033.jpg

Åhhh vad fin :love:
Älskar kor , samlar på dem , är kor överallt här hemma. Önskar jag kunde ha några levande men för dåligt med plats.
Får minnas dem från min uppväxt istället (uppvuxen på stor bondgård). Saknar det.....

den sista va ju så söt, :) hur funkar de å ha häst ihop med kor, vi ska skaffa gård. å vi vill ha några fjällkor å highland cattle, och vi tänkte att de kanske kunde gå i samma hage,

Mina går ihop med hästarna nästan utan problem.
De gånger det har varit problem är när det varit lekfulla hästar (oftast unghingstar) som på skoj jagat korna. Annaers så går de ihop både sommar och vinter beroende på väder, vind och tillgång på bete.

Skulle gärna ha ett par Highland Cattle, tycker att dom är så goa! :)

Kicki :)

Kan lova att det är dom ända till det är dags för Leukos och BVD. Finns inget farligare än dessa monster i gröna kläder som sticks i svansen.:eek:
Vår tjur som i vanliga fall är väldigt timid, blir i panik bara han ser dem.:crazy:

Både egen mark och delvis arrenderad, det går åt en del käk per år här på gården! :)

Kicki :)

jo de kan ja förstå. ja och killen letar gård nu, som vi ska ha hästar, kor å nån enstaka gris, men vi har sån tur så vi känner lite höbönder vi kan få köpa hö av, eller om vi inköper en ensilagepress och plastare och plastar det istället.

Vilken underbar gård !

Och vilka härliga hundar :)
Syrran har oxå två st av den sorten, en gammelgubbe & en valp på några månader som är som ett yrväder :D

jo de kan ja förstå. ja och killen letar gård nu, som vi ska ha hästar, kor å nån enstaka gris, men vi har sån tur så vi känner lite höbönder vi kan få köpa hö av, eller om vi inköper en ensilagepress och plastare och plastar det istället.

Hoppas att ni hittar något trivsamt ställe att slå rot på! :)

Lycka till med husletandet, Kicki :)

<------ se avatar! Kulla-greta, fjällko, blev drygt 10 år, trodde hon var ett får då hon levt med får nästan hela sitt liv och verkade trivas med dem :p Den sötaste ko man kan tänka sig :love:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
3 135
Senast: Santoxen
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 439
Senast: Troll
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar