Kotledsinflammtion

H

HannaEriksson

Hej! Min häst har ni i våras fått kotledsinflammation. Hon är inte överansträngd i ridning då vi har tagigt det väldigt lugnt, då hon också bara är en unghäst på 5år. Nu i våras har dte ju också varit jätte lerigt i hagarna här uppe i norrbotten, och jag har också hört att det är många andra hästar här uppe som har fått kotledsinflammation. Nu är det dessutom 2 hästar till i vårt stall som fått problem med bena efter ansträngningen i leran, och det har gått så långt att dom nu är utdömda tyvärr :/
Min ponny ska tillbaka till veterinären igen 1aug, för ett sista resultat då, är hon halt då så är det kört för henne :'(
Har någon ett tips på hur man kan göra med hästar som har kotledsinflammation, eller alla kommentarer o tips är välkommna hit :)

Sv: Kotledsinflammtion

Låter som att veterinärerna ger upp väldigt snabbt.

Är hon fortfarande halt vid nästa veterinärbesök så låt henne stå ett år. Ingen ridning eller nasträngning alls. Ge hästen ett försök att bli bättre.
Jag har provat shockwave på min häst med kotsenskideinflammtion. Men ingen direkt förbättring.

Byta hagar kanske vore något eftersom det verkar vara boven i det hela?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 697
Senast: Glimra
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 990
Senast: Milosari
·
Hästvård Jag har en 5 åring som aldrig varit en het häst men lagom framåt och arbetsvillig. Han är stor, 170+ och har vuxit länge och ganska...
Svar
2
· Visningar
1 474
Senast: niikon92
·
Hästvård Min -10 har sen några veckor tillbaka inte varit helt 100 i magen,det började med en avmaskning+första frosten+foderbyte (från hö -->...
Svar
13
· Visningar
4 356
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10