Kotledsinflammation

fijja

Trådstartare
Min häst har (förmodligen) kotledsinflammation vänster bak. Har varit på klinik och hon är behandlad för det. Vila 10 dagar och sen skrittas 4 dgr å sen rida som vanligt en vecka å sen in till klinik igen.
Blir ju mörkrädd när ja läser på buke om utdömda hästar och så, hjälp!! tänk om hon inte blir bra!!!Har känt lite diffusa konstigheter i vänster bak under en längre tid, och folk har sagt åt mej att sluta larva mej, och att det inte är någon fara osv osv osv

Att ja inte åkte in med en gång!!!! Aldrig att ja väntar igen om ja känner något konstigt! Endast snålheten sätter ju stopp :(

Någon som har häst som har /har haft samma problem?

Sv: Kotledsinflammation

Min häst har haft många kotledsinflammationer både bak men mest fram. Dessa har troligtvis alla varit sekundärreaktioner på strålben, rygg etc.

Jag vill inte kritisera dig men nästa gång: Följ din magkänsla!!
Folk har tyckt att jag känner efter för mycket och fjompar mig men VARJE GÅNG jag har åkt till vet har det varit något så jag tror att man är bättre på att läsa av sin häst än vad man tror...

Sen ekonomin...:eek: Det är dyyyyrt att ha häst helt enkelt!

Hoppas att din häst blir bra fort!:)

Sv: Kotledsinflammation

Jo jag har verkligen lärt mej min läxa å kommer alltid hädanefter att följa magkänslan. Inte fråga en massa folk vad dom tycker!
Tack för svar :)

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
459
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 094
Senast: animalasia
·
Hästvård Ja, som rubriken säger - någon som varit med om det? Dvs att en hovböld i sig kan leda till utslag på böjprov? Åkte in på klinik med...
Svar
13
· Visningar
1 041
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka