kotledsinflammation

mag

Trådstartare
en bekants häst till mig har konstaterats kotledsinflammation på båda fram. Hon har en lätt hälta, är ej svullen och torra fina ben, ömmar ej och ingen värme. det märks endast när hon travar upp henne. Vet dit igår och säger först på telefon att det är kotledsinflammation, sen efter 10 min undersökning, säger hon detsamma. Är det verkligen möjligt att ställa en sån diagnos på det viset?? Det borde ju finnas tusen andra orsaker till att en häst haltar. Att jag ifrågasätter detta beror på att just denna vet. verkar alltid säga att det är kotledsinflammation när någon häst är halt...
 
Sv: kotledsinflammation

Jag skulle ha åkt in till en klinik där de med bedövning kan slutleda sig till exakt var felet sitter! Hur har veterinären hittat felet, med böjprov eller vad?
 
Sv: kotledsinflammation

nej hon gjorde inget böjprov, eftersom skadan kunde förvärras då. Det enda hon gjorde var att lyfta ungefär som när man kratschar hovarna
 
Sv: kotledsinflammation

hmmmm, ja det skulle inte jag nöja mig med...!
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
406
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 796
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 494
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp