Kotledsinflammation

Hej!
Liten fundering, har försökt googla men hittar inte svar. Om en häst har en kotledsinflammation hur bör det behandlas? Promenera hästen, isåfall vilket är det bästa underlaget att röra sig på? Osv...

Hej!
Liten fundering, har försökt googla men hittar inte svar. Om en häst har en kotledsinflammation hur bör det behandlas? Promenera hästen, isåfall vilket är det bästa underlaget att röra sig på? Osv...

Är hästen undersökt av veterinär och diagnos fastställd av denne så bör du fått info om detta. Hjälper inte hästen att försöka ställa diagnos själv. :)
Kan dock lägga till att det är alltid bäst att ha varierat underlag vid ridning och inte bara rida ridhus tex.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 746
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 640
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
511
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 305
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar