H
Heiti
Finns det någon här som har erfarenhet av kotkompression?
Jag ramlade av min häst 1 maj 2008 o fick kotkomp på kota L1, första kota "under" kotorna med revben på. Jag hade korsett "järnväst" i tre månader o sen startade resan tillbaka...
Jag tränar bålstyrka, yoga o går promenader. Rider naturligtvis
men jag blir inte bättre!!!
Visst lever jag ett "vanligt" liv, även om det finns massor jag nu inte kan göra som jag tidigare gjorde utan att ens tänka på det. Tömma skottkärran efter mockning t ex.
Mitt största bekymmer bortsett från att det slite oerhört att böja mig framåt o plocka saker på golvet t ex (besvärligt när man har små barn...) o att jag inte kan lyfta tyngre än kanske 5kg är att jag inte kan sitta några längre stunder, åka bil är katastrof!
Rida går bra
jag har 2 islänningar.
Vad gör jag? Alla råd o tips tas emot med tacksamhet!
Hälsningar Agnetha
Jag ramlade av min häst 1 maj 2008 o fick kotkomp på kota L1, första kota "under" kotorna med revben på. Jag hade korsett "järnväst" i tre månader o sen startade resan tillbaka...
Jag tränar bålstyrka, yoga o går promenader. Rider naturligtvis
Mitt största bekymmer bortsett från att det slite oerhört att böja mig framåt o plocka saker på golvet t ex (besvärligt när man har små barn...) o att jag inte kan lyfta tyngre än kanske 5kg är att jag inte kan sitta några längre stunder, åka bil är katastrof!
Rida går bra
Vad gör jag? Alla råd o tips tas emot med tacksamhet!
Hälsningar Agnetha