Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Om hästen kotar över innebär det att den av någon anledning inte vill sätta i hoven korrekt. Det beror på att hästen har någon form av rörelsestörning.
Om jag vore dig, så skulle jag be en veterinär kolla på hästen för att utesluta att det är något allvarligt.
Tog hand om en 2 års hingst som kotade över fram. Vi tog ut vet för att se om det var ngt allvarligt men det enda som var är att det kunde slita med tiden. Han blev dock tränad (travare) med stadiga skydd som går ner och stödjer kotan och fick steel joint mineraler som stärker musklerna. Dock efter ett år blev han ridhäst då han inte höll för travet (för snabbt för frambenen så han fortsatte "falla över") dock verkar han må mkt bättre nu Så länge han inte rusar på för mycket så kotar han inte över alls
Hundavel & Ras Jag tycker också att det bör få finnas brakecyfala raser men istället för att ha "såhär kort nos måste de ha" i rasbeskrivningarna borde...
Ekonomi & Juridik Tekniskt, så säljer jag hästar från ett företag, eftersom hästarna jag föder upp (0-1-2 föl/år) finns i företaget.
Men jag har bara max...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.