kot å knäledsinflamation

cowgirl81

Trådstartare
hej jag undrar lite över detta me hältor å grejjer ska ja våga köpa en häst som har problem me detta, hon går inte å rida de vet ja, men ä de farligt å ta föl på henne,, vill veta,,
 
Sv: kot å knäledsinflamation

kanske får henne i juli augusti,, är islandshäst, skadan låg på medium,
 
Sv: kot å knäledsinflamation

Tja det beror väl på många saker. Hur gammal är hon, vad beror skadan på, vad har hon för tävlingssmeriter och stam. Beror inflamationerna på förslitningar och hon fått dom i unga år kan man misstänka att hennes gener inte är så bra ur hållbarhets aspekten och då inget man vill riskera o föra vidare. Stoet är ju minst lika viktigt i avelsarbetet som hingsten, du bör ju således även värdera hennes extriör, lynne och prestationer lika mycket som tilltänkt hingst.
 
Sv: kot å knäledsinflamation

hon är 19 år haft föl förut å de ä hur friska som helst, vet ej hur länge hon haft detta, då de inte ä ja som äger hästen men ägaren har gett mig klartecken ifall ja vill ha föl på henne, skadan va av medel, vet ej hur de räknar ut det där,,
 

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
448
Senast: Grazing
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 344
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 362
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp