Y

ylv4

Vi har totalrenoverat vårt stall och ska börja hyra in.
Det är redan en granne som frågat om de får en plats.

Nu undrar jag vad skadet kosta?

För

1: Sommar: Lösdrift, utfodring, paddock, ridvägar, mat, tillsyn, vatten, nått jag glömt?

2: Sommar: Box, in och ut tagning, paddock, ridvägar, mat, utfodring, tillsyn, mockning, vatten, nått jag glömt?

3: Vinter; Lösdrift, utfodring, paddock, ridvägar, mat, tillsyn, vatten nått jag glömt?

4: Vinter: Box, in och ut tagning, paddock, ridvägar, mat, utfodring, tillsyn, mockning, vatten, nått jag glömt

???????? Jag vet inte ännu vad hon vill ha eller vad hästen ska ha ? Men har ni några förslag i pengafråga`????? Så skulle det vara snällt :p

Sv: Kostnad

Vill du få det att gå runt ekonomiskt eller vill du betala för att få en kompis i stallet?

Priset styrs tyvärr en hel del av den lokala efterfrågan. Många underskattar den arbetstid som faktiskt åtgår och står efter ett tag med ett antal inhyrningar som tar all fritid i anspråk så att du inte hinner med varken egna hästar eller egen fritid. Tänk också på att du tar på dig ett heltidsansvar, det är inte så enkelt att hitta avbytare under din egen semester om du har flera inhyrda.

Varför krångla till det med sommar/vinter? Räkna det antal arbetstimmar för foder, in/utsläpp vattning du får (om det åtgår 10 min/dag*30 dagar=5 arbetstimmar/månad, tar du ut 300:-/tim innebär 1500:- sedan tillkommer foder, el, försäkringar, fastighetsunderhåll...). I praktiken innebär det att allt under 2500:-/månad är att ge bort sin egen tid.

En timkostnad i kalkylen på 300:- är lågt räknat och du får då ut cirka 100:- i timlön efter skatter och sociala avgifter.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 199
Senast: Ridinglady
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 857
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka