M

metropxx

Vad brukar det kosta att vaccinera sin häst? Alltså den sprutan man tar en gång om året.

Vad brukar reseerättningen ligga på?

Sv: Kostnad?

Har en vet nära han tar en hundring för att köra ut och 400 per spruta. I sommras när han hade semester var jag tvungen att använda en vet 4 mil bort. Hon ville ha 325 per spruta och drygt 800 i resa, så det blev billigare att trycka in 2 hästar i transporten och åka till henne.

Hej. Min vet tog 200 i reseersättning, ganska lagom tycker jag hon bor ca 2mil bort. Men sen så brukar dom ha grundavgift, behandlingsarvode, medicin samt moms. För bara en spruta tror jag betalar 500-600 hundra

Hittade en gammal faktura från denna vet,dock ej vaccinering. men då är utkörningsavgiften 80 kr,inställelsearvode 200 kr, detta handlade om en besikting. Men jag tror att det brukar stå så på alla räkningar. En fakturaavgift på 20 kr oxå. samt behandlingsarvode 360. Plus då 25% moms, slutsumman blev 825. Så i princip är det samma kostnad för att besiktiga häst som att vaccinera här.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
371
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
345
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat