Kostnad röntgen

Vad man vill röntga beror ju framförallt på ras. En islänning röntgar man i första hand hasorna på, en arab röntgar man bakknäna osv.

Vad kostar normalt en röntgen vid besiktning av unghäst? Vad vill man röntga?

16 bilder har jag betalt 4800:-+moms förra året. Röntgade benen då.

Beroende på vad hästen kostar och vad den ska användas till. Den näst senaste hästen är tänkt att placeras hos duktig ryttare för tävling i svår klass. Den röntgades igenom hela kroppen. Jag brukar normalt sett annars inte röntga hela hästen utan enbart benen om min veterinär inte säger tex "ryggen borde röntgas" eller liknande.

När jag har röntgat unghäst på senare år, kan tillägga att det är samma häst och tre olika ställen. Då har det legat mellan 2500 till 5500.
En av anledningarna till att det blev så många gånger var att den billigaste var så dålig att det inte gick att se ordentligt på bilderna. En annan anledning var att det hittades röntgenfynd vid undersökning nummer två. Den tredje var p g a försäljning och den var den dyraste.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 425
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
137
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
528
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Är intresserad av att köpa en häst. Hon har följande skador sedan tidigare: Skada på sträcksenan som 2 åring. Krävde operation...
2
Svar
24
· Visningar
1 490
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV