Kostnad plank

M

M-Meduza

Sitter här och kollar trädgård och bygg sidor. men hittar ingen som avslöjar vad bygget kostar..

Jag och sambon ska bygga ett plank i vinkel. ena hållet ska det vara ca 13m med en liten dörr också. Sen andra längan ska det vara ca 10 m.

Det ska vara ganska rejält och ca 2 m högt och stående panel.

behöver byggnadslov det vet jag.. men vad tror ni priset hamnar på? vi gör allt själva och färg har vi. så det är bara materialkostnaden i runda slänga =):grin:

Sv: Kostnad plank

Det som brukar bli dyrt är förankringen i marken, nu är det ett antal år sedan vi höll på och räknade på det och tyckte oss inte riktigt ha råd. Men det var inte virket det föll på... Att gräva och gjuta är det billigaste, men kanske inte alltid möjligt, jordankare är nog det enklaste, men de var rätt dyra har jag för mig, speciellt som det blir en hel del krafter i ett plank när det blåser.

Det är ganska mycket lä där planket kommer sitta.. så jag är inte jätte orolig för blåsten faktiskt.

blir det dyrt med förankring får jag väl svetsa ihop något själv? Eller ska man satsa på såna där med betongkloss aktigt i botten? Kompisen använde såna när hon satte upp en grind vid staketet för att det skulle bli stabilare just där.

Grävandet blir gratis för vi har maskin att tillgå..

Men räkna ut hur många meter plank det går och kolla på byggmax eller nåt sånt.. Skruvar o så är ju också billigt där... Eller Biltema! Där är skrivar o så ännu billigare!
Har du grävare hade jag ju garanterat gjutit ner såna hållare så att man kan byta ut planket efterhand...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka