Kostnad på Ultuna

Jane_Done

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter, vad kostar det att ha hästen inlagd?

Vi fick åka in igår med misstänkt perforering av en led och det ska också undersökas röntgas och ultraljudas senor. Han är alltså kvar, förmodligen till imorgon tisdag så jag undrar nu hur många banker jag behöver råna. :eek:

/Jane

Sv: Kostnad på Ultuna

Det beror på hur mycket du får tag i på varje bank!

Skämt åsido (det här är ingenting att skoja om, jättetråkigt för dig och din häst!) så beror det väl väldigt mycket på vad de gör med hästen och vad den får för medicin osv.

Känner två hästar som varit inlagda på Strömsholm:

1. Stor sårskada, inlagd ca en vecka. Ca 20000:- har jag för mig.

2. Fölunge med magsår. Inlagd i omgångar, kanske 10-14 dagar totalt. Mer än 50000:- (gick i taket på försäkringen)

Dyrt är det i alla fall.

Min f.d. valack scintades på SLU...låg kvar i två nätter så att medlet han fått skulle gå ur. Summa: 7500:- Fick tillbaka en del på försäkringen senare. :smirk:

Okej om jag slår ihop era svar, nånstans i runda slängar 2500 per dygn alltså?

/Jane

Något liknande råkade en fölmärr ut för, hon blev kvar ett (eller var det två?) dygn, med röntgen, ultraljud och upprepade spolningar av leden. Kom även in akut också. Kommer inte ihåg vad det gick på, men 8'-10' har jag för mig. Det gick på försäkringen i alla fall, för det betecknades som olycksfall (hon hade fått in nåt skit i leden när hon gick i hagen på sommarbete).

Det låter som samma sak vi håller på med. Olycksfall är det helt klart, nåt hände i hagen och såret ligger oroväckande nära leden. Dock var leden okej så förhoppningsvis behövs det inte meckas mer där.

/Jane

Tack och lov ingen egen erfarenhet.
Himla tråkigt för er! Håller tummarna att det ska gå bra!

Tack! Jodå, jag har pratat med vet och ledvätskan var okej! Han har inte blivit dålig av pencillinet heller. Imorgon ska han röntgas och sen får jag ta hem min bebis!

/Jane

Jag vet imorgon, ska hämat hem min häst då. Han är inne för behanling av hjärtflimmer :eek:

Jag hade en märr där i 3 veckor ...nu är det några år sen men har för mig att det gick på 36 000, hon hade skallbasfraktur med kompikationer och fick opereras.....men jag hade försäkring så det var ju lugnt ändå

:D förhållandevis....normalt överlever dom inte en skada som hon hade sa dom..och OM dom överlever så brukar dom få typ epelepsi el dyl...men hon var ju försäkrad i 80 papp så det var väl klart att hon överlevde :rofl:

fast jag är glad för det och nu har hon fått 4 avkommor o den femte på G....

Det är så härligt med dom som går emot oddsen! Och för mig är ju min häst ovärderlig, det handlar bara om att krafsa fram stålarna.

Nån som vill köpa en njure?

/Jane

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 225
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 859
Senast: cewe
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 929
Senast: Jamtland
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 266
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka