Kostnad för vargtänder

Sv: Kostnad för vargtänder

Det varierar, antagligen sederar vet och då kan det dra iväg, jag betalade en hästtandläkare 750:- förra året, men då slipade han av rejält och hästen fick två lugnande sprutor av veterinären så det gick på ca.1000:-. I år var jag på klinik och då fick hästen en lugnande spruta och de raspade bara lite, men det gick på 900:-. Det här är i Uppsala/stockholmsområdet.

Jag betalade närmare 1500kr på Flyinges vet klinik för sedering och ca 1.5 timmes jobb för vet att "operera"ut två vargtänder som var MKT stora och svåra att få ut utan att bryta av dom och lämna rester kvar som kunde orsaka besvär i framtiden.

Ringde idag och frågade på Strömsholm och dom ville ha 12-1500 för att ta ut två tänder.

*lånar tråd*

kan ston också få vargtänder? :confused:

Jag har betalat ca en tusenlapp, hemmaveterinären. Samma pris när det var en tand som när det var två.

Gammal tråd men jag måste uppdatera.
Fick min räkning i går för uttag av 2 vargtänder och blev helt chockad.:eek:
Den var på 4300 SEK. Hur e det möjligt??? Hon vaccinerades också så man kan ta bort 300, men då blir det ändå 4000 SEK. Kan tillägga att för en vanlig raspning med sedering tog vet. 2000 SEK. Tror jag väljer någon annan nästa gång.....

Oj!
Det var dyrt, var det någon "kändis" veterinär med specialkunskap eller hur kunde det bli så dyrt?
Vem ska jag akta mig för:angel:

Jag betalade 550kr inkl moms när jag drog vargtänder på min ponny. Tillkom gjorde då sedering utförd av vet på 220kr.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 978
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en...
2
Svar
32
· Visningar
631
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka