Kostnad för utbildning

Sv: Kostnad för utbildning

Jo men två veckor för 28 500 kr! Förr kostade det "bara" runt femton tusen så jag fattar inte vad som är skillnaden i år (förutom priset dådå). Exklusive eximination.

Jag förstår att det måste kosta när inga bidrag ges men varför ta i så?

Vad borde det kosta enligt dig då?
vad kostar lärarna, lokalerna osv?

Lite tråkigt är det för det blir ju lite av en klassfråga.. :(

Kan det vara så att utbildningen varit subventionerad av SIF, och numera inte är det utan man får betala sina egna kostnader samt att kostnaderna har ökat.

Det är provocerande att se hur SIF använder våra pengar - minst en miljon - till en prestigefylld process mot en tävlingsryttare/tränare i stället för att underlätta för fotfolket att få utbildning till rimlig kostnad. Jag efterlyser också roliga evenemang, bättre tidning och stöd till lokalföreningarna. Jag är medlem i protest för att kunna tävla.

Nu vet jag iofs inte vad du åsyftar på, men ändå.:D I övrigt kan jag hålla med om att organisationen tycks sluka mycket pengar på ingenting, och att redovisning lyser med sin frånvaro.

Håller med dig men är inte medlem i protest :). Däremot tycker jag inte att det är nått fel på tidningen. Vad vill du förbättra med den?

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsports gästkrönikör Louise Nyberg funderar kring vad som är klokast, när man stöter på ett problem i utbildning av hästar eller...
Svar
0
· Visningar
152
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 570
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 164

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka