Kostnad för transport från Danmark till Sthlm?

L

Lethal

Funderar lite löst på att vidga mina vyer och kolla på hästar i Danmark när det blir dags för hästköp till sommaren.
Nån som vet ungefär vad det kostar att anlita transportföretag som kör hästen Danmark-Stockholm.
Då har jag inte tänkt att jag ska bege mig alltför långt från Öresundsbron om jag köper en häst.
Jag har en känsla av att det måste bli billigare att anlita transportföretag än att köra själv med transport. Dessutom mycket bekvämare för hästen.

Jag vet inte vad det kostar att transportera en häst ifrån DK, men ifrån skåne brukar det kosta runt 3000 kr och ifrån norra tyskland kring 5000 kr så nånstans mittemellan skulle jag tippa på.

Har precis tagit hem en häst från södra Danmark, det kostade 4000 DKR (ca 4.900:-). Hon åkte då till Ekerö.

Liknande trådar

Hästmänniskan (hoppas att tråden ligger rätt, annars får moderator gärna flytta den) Hej alla kloka Bukefalister! Jag skriver inte ofta här men...
Svar
14
· Visningar
2 936
Senast: ihnfsa
·
A
Utrustning Har kommit fram till att det bara finns fördelar med att ha en egen transport och är nu fast besluten om att skaffa mig en. Det jag dock...
2
Svar
34
· Visningar
5 291
Senast: HannaZ
·
Ekonomi & Juridik Ja som en del vet så kommer jag att importera en häst i vår. Och nu är frågan om jag ska köra sträckan Stockholm-Ljungby själv eller...
2
Svar
23
· Visningar
2 700
Senast: MaRomer
·
Hästmänniskan Jag hoppas att jag la tråden rätt, annars får moderatorn gärna flytta på den :) Ja, vad är det man måste göra innan man kan börja...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama