Låter som att det kostar ungefär som förut, med andra ord.
Ett par bekanta till mig har ridit en hel del för några Portugiser, och sa vid nåt tillfälle att de ibland betalar bortåt 10 000:- för en helgkurs med två hästar och två ryttrare... Yikes! Men visst, de är extremt begåvade och jag har följt deras utveckling under ca 5 år och det är en enorm skillnad. Så det är ju verkligen välinvesterade pengar.
Ni som har deltagit på kurser till fots, upplever ni att det är värt pengarna? Jag har funderat på att gå en kurs för BB till fots, men tänker såhär; när jag kommer hem och sitter upp för att prova det som han lärde ut på kursen, vad gör jag om det inte alls funkar med min häst? Om ett problem uppstår som inte uppstod på kursen? Hade jag då varit med till häst på kursen så hade jag ju kunnat få hjälp direkt, istället för att sitta hemma med lång näsa i efterhand... Men det är förstås bara en fasa jag har, och därför har det inte blivit av att gå till fots på en kurs än.
Om man vill rida för någon av de "större" namnen i branchen, får man vara med förutsatt att man anmäler sig i tid, eller måste man ha presterat nåt innan? Ibland har jag fått känslan av att vissa ryttare alltid får plats på kurserna, medan andra ryttare ofta får ett nej för att det är "fullt" redan. Man undrar ju.