Kostnad för hästhållning

T

tahoi

Hej!
Jag har ingen aning om var tråden bör ligga, men jag tror att den hamnat rätt. Annars får någon snäll moderator flytta den :)

Min fråga till alla är:
Vad kan man räkna med att en häst kostar varje månad? Nu räknar vi inte med uppstallning och foder, eftersom att det varierar OERHÖRT i hela landet, men andra kostnader, så som hovslagare och vaccinering? Försäkring?
Vad betalar ni varje månad för sådant?

I Stockholm kostar det i alla fall kanske 1000 kr varje gång hästen ska skos.

Fler kostnader?

Sv: Kostnad för hästhållning

Det finns flera trådar med den här frågan om du söker, med massor av svar:)

Men mina kostar kanske 2000 kr/styck i månaden. Och då är det ett kollektivstall där man får ta mkt stallpass och vi köper in hö och torv gemensamt. :) Kanske lite mer.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 043
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629
Övr. Hund Jag går i hundköpartankar och försöker räkna ut vad det kan komma att kosta per månad/år. Jag tänkte jag skulle skapa ett separat...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 818
Senast: AraSlei
·
Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 387
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka