Kostnad för flyttfirma.

Tassetass

Trådstartare
Är det någon här som använt sig av flyttfirma för att flytta bohag? Jag funderar på att anlita flyttfirma inför min kommande flytt, då endast för själva flyttandet då jag vill packa själv (tycker det är kul :p).

Det är ett bohag motsvarande en normal tvåa det handlar om, skulle tippa på runt 20-25 kbm. Bohaget ska förflyttas ca 6 kilometer.

Någon som har tips, prisexempel eller annat intressant att komma med?

MVH Jenny

Sv: Kostnad för flyttfirma.

I senaste Hem och Hyra var det en lista. Nu var den räknad på 5 mil tror jag, men då skulle det kosta allt mellan 7 och 20.000:- tror jag.
Dock vet jag att endel firmor vill packa själva av försäkringsskäl. Verkar dock inte gälla alla.

Vi flyttade 30 mil, villa till villa för två år sedan och det kostade 17.000:- då. Vi tittade runt en hel del innan vi bestämde oss för flyttfirma och valde en liten, inte så känd flyttare just för att få ner kostnaden.

Det var nog tur att vi inte hade så dyra möbler dock, för de var inte så väldigt försiktiga... ;)

Vi flyttade 30 mil, villa till villa för två år sedan och det kostade 17.000:- då. Vi tittade runt en hel del innan vi bestämde oss för flyttfirma och valde en liten, inte så känd flyttare just för att få ner kostnaden.

Det var nog tur att vi inte hade så dyra möbler dock, för de var inte så väldigt försiktiga... ;)

Oj vad billigt!
Jag ringde runt för prisuppifter nu för nåra månader sedan. Ska flytta 20 mil, från en tvåa på 55 kvadrat.
30 000 var de uppifter jag fick för endast flytt (inga kartonger eller packning alltså), och de låg därikrin på de jag kollade med.

Det finns en flyttfirma i sthlm som heter Mex som tar 695 kr i timmen för lastbil + två man. För en tvåa där allt är packat och klart borde man klara sig med 5 timmar, särskilt om man har lite extra bärhjälp av några kompisar.

Det skiljer enormt mycket mellan flyttfirmor, så ca pris är ganska omöjligt att ge. Försök istället att få ett fast pris, annars kan du råka ut för överraskningar. Glöm heller inte upplysa flyttfirman om du ska flytta på en helg, för Enligt branschöverenskommelsen Bohag 2000, är det ditt ansvar som kund att informera firman om fördyrande omständigheter. Om du får ett ca pris och dom inte vart där och kollat, och du gklömt berätta en massa saker tex: hissen är liten och trång för vissa möbler, det finns inte ens en hiss, flyttbilen kan inte köra ända fram = långt att gå till bilen osv, då kan priset plötsligt rusa i väg än vad ca priset sagts. Utgår man från ett ca pris får man även betala för: bilköer, om hissen tex är sönder då du ska flytta, mm...sånt slipper man om man begär fast pris.

Det finns en flyttfirma i sthlm som heter Mex som tar 695 kr i timmen för lastbil + två man. För en tvåa där allt är packat och klart borde man klara sig med 5 timmar, särskilt om man har lite extra bärhjälp av några kompisar.

Men flyttfirmorna brukar inte tillåta att man är med och bär saker, så det ska man nog kolla upp innan.

Googlar du på flyttfirma i den här stan så hittar du några flyttfirmor och hos en av dem kan man begära prisuppgift.. kan ju vara värt så du får en ungefärlig uppfattning om pris.

Till alla:

Har begärt in offerter och det verkar kunna landa runt 3-4000 kr. Dock ville några av mina kompisar inte alls höra talas om detta, så nu är tydligen bil och manskap fixat. :D

Då är det sannolikt svarta pengar.
För 695:- täcker knappt upp lön och sociala avgifter för två personer när kostnaden för lastbilen är avdragen.
Finns inga företag som jobbar gratis :angel:

Jag ringde runt till firmor i Uppsala och Nyköping när jag skulle flytta...priserna varierade mellan 5-12.000:-, även tiden...vissa hade klarat det på 5 timmar inkl körning medan vissa behövde 8...

Pratade med bröder som jobbar/de på flyttfirma och det gick loss på drygt 1200:- :banana: (bensin + mat typ)

Det är sviiindyrt med flyttfirma men det bästa du kan göra är att ringa runt och jämföra, som du ser så kan det variera enormt!

Edit:
Skönt att det löste sig:)

Det är tydligen ett specialerbjudande som denna firma har just nu. Troligtvis tillfälligt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 487
Senast: ameo
·
Hemmet Jag håller på att ta in offerter för flytthjälp och blir inte riktigt klok på de jag får in då priserna varierar kraftigt. Ett företag...
2
Svar
21
· Visningar
1 648
Senast: As_Vegas
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka