Kostnad för att byta dragkedja på ridstövlar?

Alexandra_W

Trådstartare
Jävlaförbannadeskitfan. Det släppte en söm nere vid ankeln på mina ridstövlar idag, och då gick dragkedjan isär och gick sönder. En vecka innan tävling *arrgh* Ska se om skomakaren i den här lilla hålan lever än, men vad kostar det egentligen? Jag vill ha sömmen (2 cm som släppt typ) igensydd och så dragkedjan bytt?

Sv: Kostnad för att byta dragkedja på ridstövlar?

När mn syrra bytte dragkedjor på hennes hellånga chaps kostade det 700:- då det var nån väldigt stark dragkedja. Men räkna med 4-500:-

Diabolical_Kitten skrev:
När mn syrra bytte dragkedjor på hennes hellånga chaps kostade det 700:- då det var nån väldigt stark dragkedja. Men räkna med 4-500:-

Åh fy fan, då blir det till att tävla utan stövlar.

När jag för fem år sen bytte på mina shortchaps (mycket kraftigare dragkedja än på stövlarna, men kanske lättare att sy iom att man kan dela shortchapsen) kostade det 75 kr/styck??

Tiderna har väl förändrats ;)
De var hellånga chaps med nån extra tålig dragkedja, och så är det möjligt att den skomakaren var dyr....

tror priset här är 250 kr så det behöver inte kosta 4-500 kr. och om du sen bor i en håla så är det ju kanske konkurrensfritt och inte kostar så mkt heller ;) :p

Alexandra_W skrev:
Jävlaförbannadeskitfan. Det släppte en söm nere vid ankeln på mina ridstövlar idag, och då gick dragkedjan isär och gick sönder. En vecka innan tävling *arrgh* Ska se om skomakaren i den här lilla hålan lever än, men vad kostar det egentligen? Jag vill ha sömmen (2 cm som släppt typ) igensydd och så dragkedjan bytt?

"Vanlig skomakare" i Kristianstad tog 100:- för byte av dragkedja. Enligt honom kostade dragkedjan 50:-.
(Har fixat 2 par stövlar där nu..)

Jag betalade ca 450 kronor för att byta dragkedjor på båda stövlarna. Den skomakaren jag anlitade brukar vara billig, men han sa att dragkedjorna var väldigt dyra.

Jag tror också det är själva dragkedjan som är boven och inte jobbet. Var inne med mina Dyonshortchaps i veckan som dragkedjan pajat på (så bra kvalitet var det i dom) och bara e n ny dragkedja kostade 140 spänn, sen kommer jobbet på det. Och den här skomakaren är skamligt billig. Då var den en annan sorts dragkedja (spiraldragkedja om jag minns rätt) än den som satt i för det var bara sk*t enligt honom så då vill man helst byta båda också.

Svara flera. När jag bytte på shortchapsen bodde jag i mindre storstad. Sist jag anlitade skomakare i hålan var väl 15 år sen ;)

Men 200 - 250 spänn som flera nu sga det ligger på är ju vad jag räknat med att få hosta upp så det är ju 'okej' (jmf med 400 - 500)

SKa åka in på måndag med stöveln frår vi se.

Lämnat in den idag, den är klar till onsdag em, så hinner få den innan tävlingen i alla fall. Och det skulle kosta ungefär 170 kr enligt skomakaren. (Som är den enda i hålan och den enda inom ett STORT område av hålor härikring så han har ytterst liten konkurrens, i princip ingen)

*KL*

Behöver också byta ut en dragkedja på mina MH High rider. Har haft dem i 6-8 år så jag tycker att de hållit bra. MEN när jag tittar riktigt noga på dem ser jag att det är ett resårtyg som sitter mellan dragkedjan och lädret i stöveln och detta tyg håller också på att gå sönder. Någon som även fått detta utbytt?

Gammal tråd, men men :D

Jag har bytt och/eller lagat dragkedjan på mina MH en gång per stövel :cool: Nu sist var det bara sömmarna som lossnat så det sydde jag själv, gick precis lika bra ;)

jag betalade 50kr för att byta dragkedja i ett par chaps. Sen tillkom iofs kostnaden för dragkedjan också..

Gratis, det är ju en reklamation? Eller dom kanske är gammla?

Det är ju sn<rare tvärtom... Ingen konkurrens= kan ta hutlösa priser

Håller med! Va inne hos en skomakare i vårnärmaste "stad" och frågade vad det skulle kosta att sätta i dragkedjor i mina cavallo. (fans inga innan) han sa mellan 1500-2000:- beroende på hur lång tid det skulle ta.:eek:
Lämnade sedan in stövlarna i Göteborg, fick det för 650:- mycket fint gjort,

Gratis, det är ju en reklamation? Eller dom kanske är gammla?

De är gamla, så reklamation kunde jag nog inte skylla på ;)

/Alexandra - som ju haft dragkedja ett bra tag nu, men lär fråga vad det kostar att sy dit 'flärpen' som sitter över dragkedjan högst uupp, då jag fick den i handen häromveckan..

gå in och fråga, jag bytte i mina MH vinterstövlar och det kostade 70kr/st.

Jag betalade 200 för å byta dragkedjan på en av de gamla stövlarna..

Liknande trådar

Utrustning Hej, Har ett par Mountain High Rider II (läderridstövlar) som jag använt i ur och skur i ca 2 år. Jag är jättenöjd med kvalitén och...
Svar
13
· Visningar
5 693
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka