Kostnad att tvätta i maskin?

MissFideli

Trådstartare
Har en liten toppmatad maskin här i lägenheten som jag hittills inte använt. Vi har en bra tvättstuga, men ibland krockar tiderna och det vore skönt att slippa springa upp och ner och passa maskinerna där.
Men när jag pratade med en kompis om att använda maskinen i lägenheten, avrådde hon med argumentet att det blir så dyrt.

Så frågan är vad det kan kosta? Det är alltså ingen normalstor, utan en liten. Bara elen, medlet kostar ju oavsett var man tvättar. Kör bara 40 och 60 graders. Vattnet ingår i hyran.

Så vad skulle det kosta att köra 1 maskin 40 graders och 1 maskin 60 graders per vecka?

Sv: Kostnad att tvätta i maskin?

Om det är en nyare maskin så ska det inte röra sig om mer än 2-3 kronor per tvätt, om det är en äldre maskin kanske det blir 5-6 kronor. Torktumlare och torkskåp är de stora bovarna i tvättkostnadsdramat, själva tvättandet kostar inte mycket.

Sv: Kostnad att tvätta i maskin?

Om det är en nyare maskin så ska det inte röra sig om mer än 2-3 kronor per tvätt, om det är en äldre maskin kanske det blir 5-6 kronor. Torktumlare och torkskåp är de stora bovarna i tvättkostnadsdramat, själva tvättandet kostar inte mycket.

Snabbt svar :bow:
Har ingen aning om åldern och eftersom den inte är min så har jag inga papper. Troligen har den några år på nacken i alla fall.

Har inga torkningsmöjligheter förutom torkställning i badrummet, vilket väl är gratis :D

Men 6 kr som mest är väl klart godkänt ändå, tycker jag. 50 spänn i månaden kan det vara värt alla gånger.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka