Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fullständigt omöjligt att svara på då det inte finns några som helst uppgifter på förutsättningarna eller hur det ser ut. Du får nog lov att ta ut yrkesfolk för att bedöma på plats vad det kan kosta och om det är möjligt.Har en korridor där vi vill sätta en dörr. Nån som vet ungefär vad det kan kosta att bygga så man kan sätta dit en dörr. Det är i en källare så det är ju lite lägre än standarddörren. Jag vill mest ha ett humm för som läget är nu så blir det svårt att ta in massa offerter
Fullständigt omöjligt att svara på då det inte finns några som helst uppgifter på förutsättningarna eller hur det ser ut. Du får nog lov att ta ut yrkesfolk för att bedöma på plats vad det kan kosta och om det är möjligt.
Bärande vägg?Problemet är att hantverkare inte har tid över att komma och lämna offerter nu
Det är betongväggar.
håller väggen upp hela huset eller är det bara en rums avskiljare.Bärande vägg?
Aha, det är nog enkelt gjort. Lite reglar, en gipsskiva och en dörr med karm så är det enkelt ordnat. Största kostnaden är nog dörren då. Och hantverkaren om ni inte vill göra det själva . Kolla upp vad en dörr i lagom storlek kan kosta och materialet, se sen vad hantverkarna vill ha för alltihopa och bestäm sen om det är vettigtDet är inget som ska rivas utan det tanken är att det ska gå att stänga om sig nere i källaren. Det är liksom en korridor som går in i ett rum och där vill vi ha en dörr.
som sagt så är det inget större arbete, och barnvakt? kanske var ett lugnt barn men jag hade aldrig barnvakt som liten trots att föräldrarna renoverade huset själva + jobbade heltid utöver sköta om gården med får och jordbruk..
är bara roligt att bygga torn av spillbitar, klippa ut figurer av överbliven tapet och bygga barbie hus av murbruk och överblivna tegelstenar . (sistnämnda var kanske inget föräldrarna räknade med att jag skulle göra.. fick lite torra händer)
Men är ni inte två? Då kan man ju turas som att passa 1-åringen, och fixa/bygga. Om det inte finns farliga saker som t.ex. naken el, och konstiga hålor att ramla ner i, så vill väl antagligen 3 åringen hjälpa till, eller leka intill.
Jag har samma erfarenhet som Buck, jag var med när mina föräldrar byggde/gjorde saker och sorterade spikar eller byggde med spillbitar. Ibland blev det lite tokigt, när jag blev full av målarfärg t.ex. men för det mesta är det bra minnen, dessutom fyllda av familjegemenskap runt "projektet".
Mina barn hade jag med på samma sätt. Ingen har gjort sig illa, och jag lyckades göra en hel del tillsammans med små barn även som föräldraledig. Vissa saker fick jag göra medan den minsta sov, och så får man ha lite disciplin så att de farligaste, vassaste sakerna och sådant som inte ska stoppas i mun hålls lite lagom oåtkomligt.
Det är ju liksom ingen skillnad på att leka för lekens skull med barnen, eller att gör ett litet jobb på ett lekfullt sätt tillsammans med barnen.