Kost/foder?

C

CrazyHorse57

Hej! Jag bara undrar över vilket det bästa fodret är för katter egentligen, är det detta många pratar om "Hills m/b" eller något liknande? Speciellt då för lite "lönnfeta" katter, då i förebyggande syfte så att dom inte riskerar att få diabetes och liknande elände!
Mina katter får MJAU burkmat i vanliga fall, men även ibland lite torrfoder, typ Whiskas" och liknande, men detta "Hills m/b" kanske är bättre i detta fallet?
Den är väl betydligt dyrare förstår jag?

Tacksam för svar..;)

MVH
Göran
 
Sv: Kost/foder?

MJAUs våtfoder och liknande foder är alldeles ypperlig kattmat. Katter i det fria knaprar inte pellets baserade på majs och ris, de äter andra djur. MJAUs våtfoder är mer likt andra djur än vilket torrfoder som helst. Vill man ge torrfoder är min riktlinjer så lite kolhydrater som möjligt. Protein och fett mättar vilket förhindrar småätande.

Och till katter som har "problem med figuren" är det kontroll av hur mycket som går in som gäller. Inte fri tillgång på mat och vägning av både katt och mat.
 
Sv: Kost/foder?

Maju bløtmat ær nog bæsta kattmaten som finns i vanliga butiker. En del stællen har så kallad basf, alltså slaktavfall som ær malt. Basf ær ænnu naturligare. Om du vill ge katten godis så kan du ge rækor før det ær magert och det brukar dom gilla. Jag tror det ær natutligt før katter att æta ofta. Dom jagar ju små byten och det blir i regel en liten mus hær och en dær... Så hellre flera små portioner æn en stor.
 
Sv: Kost/foder?

Hej och tack för era svar..det löser mina funderingar!;)

MVH
Göran
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 392
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 683
Senast: mackan
·
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp