Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min man tänker börja köra med vår shettis i skogen eftersom ingen rider honom..Han har sele men ingen körträns och bett. Jag har letat på webben men hittar ingenstans där man kan köpa körträns och bett för shettisar. Kan någon tipsa var jag kan hitta det?
Kan tänka mig att Selar och DO har träns och bett. Jag kör min shettis med "vanligt" huvudlag och tredelat bett. Min ponny har 9,5 i bett och det finns i nästan alla ridsportbutiker.
Jag hittade inget bridong i strl 8 cm, som ena plutten behöver, så då fick det bli ett specialgjort! Men det är bra att veta tills nästa gång. Många tänker på längden, men inte på bredden på bettet.
Haglunds hade ett bett som de kallade mini. Jag köpte det till mitt russ som två-åring och det var både smalt och kort. Mitt bett var i storlek 8 också.
Bra att veta! Nu har jag redan fixat bett som är i min ponnys strl, men andra kanske behöver extra korta och smala bett också utan att ha tillgå till en personlig svetsare.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.