Körtäcke???

A

Alma Braute

Hjälp! Jag hittar inga fina körtäcken...det fanns jättesnygga på tärnsjö men dom har slutat att sälja dom :cry:
Börjes är ju inte så snygga...jag vill ha fler färger att välja på!!
Någon som vet vart man ska leta??

Sv: Körtäcke???

sy ett eget :D jag lejde mormor i vintras när jag behövde ett ;)

sy ett eget.. Eller sy om ett annat täcke.. Typ ridtäcke eller liknande..

jag kommer under sommaren att sy ett täcke eftersom det itne finns i shettisstl någonstans. Då får jag det precis som jag vill ha det. ska klippa min dam till vintern så då kommer jag behöva ett!

har dock itne ebstämt om ajg ska sy i fleese eller ylle och om jag ska fodra det, samt ha vattenavvisande tyg överst.

:devil: ja ja mys du bara...*ler* är det Mia´s? Tyckte att dom sa det...

Japp...! :)
Ligger faktiskt bara och väntar på att användas, blir till hösten när hästarna är inkörda :)

jag kommer under sommaren att sy ett täcke eftersom det itne finns i shettisstl någonstans. Då får jag det precis som jag vill ha det. ska klippa min dam till vintern så då kommer jag behöva ett!

har dock itne ebstämt om ajg ska sy i fleese eller ylle och om jag ska fodra det, samt ha vattenavvisande tyg överst.

fleese och bävernylon ytterst gillar jag...

ja är va djag funderat på... fast jag tycker att ull har en bättre uppsugningsförmågasamt att det är varmt! vill ha rosa täcke så vi får se vad jag hittar för någe...:-)

Kollade där men dom hade inga bilder som syns :confused:...jo på nåt nättäcke

Japp det hitta jag...men det syns ju inget av täcket, har du täcke därifrån?? Vore ju kul att få se en bild på hela täcket :p

Kolla med miasåterförsäljare om de kan sy upp ett körtäcke. exklusiv.se (tror jag det är..) har ridtäcken men sa att de kunde sy upp körtäcken på beställning också!

Ett tips: Jag brukar använda ett vanligt ländtäcke i en storlek större än för ridning, då passar det perfekt! :) Plus att du får fler färger att välja bland.

jag har både körländtäcke och ridländtäcke, funkar lika bra vilket som.

Sen är ju frågan om de täckena verkligen behövs på någon häst, klippt eller ej. Det är ju hästar i full kondis med ett muskellager som skyddar mot kylan.
Tror det är såhär: Klä på hästen-kusken fryser!

Till mitt eget försvar tycker jag det 'r snyggt, och kan vara bra att suga upp svett med på skrittsträckan hem. Bra när det regnar med om det är regntätt.

Hmm den här kusken fryser inte...stor skoteroverall, fäll & varma skor.
Men när det är blötsnö eller hällregn & man bara tar en skritttur känns det som att det kan vara bra att skydda rumpan lite, men jag ska tillstå att det ser fint ut oxå :angel:. Vill gärna att alla körekipage i klubben ska ha ett med vår logga!!

Jag tycker det beror på hästens päls, väder och vad man gör när man kör. Jag har täcke om det snöar eller regnar (ofta i kombination med blåst) för att inte pållen ska bli blöt innan han ska få täcke på sig och gå ut i hagen igen, och för att han inte ska bli nerkyld såklart. Även om man bara ska ut och skritta och vädret är ruskigt så kan det ju vara bra, för då blir inte hästen svettig heller. Min häst har inte så överdrivet mycket päls, men kör man en shettis med mammutpäls så lär det väl knappast behövas.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag saknar en tråd för uppskattning av goda gärningar, trevliga interaktioner och vardagshjältar. När dagstidningen kom i pappersformat...
Svar
7
· Visningar
484
Senast: co-SMAD4
·
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
573
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 334
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
422
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka