Korta sadlar

Ainon

Trådstartare
Någon som kan ge exempel på korta dressyrsadlar som kan passa en häst med ryggprofil som bilderna nedan, med anläggningsyta på ca 40cm och passande ganska breda hästar (han har en santa cruz "Seline" wide hoppsadel som är ngt för trång)

Sen skulle det inte skada om den finns i ljusare brun färg och inte kostar skjortan :angel:

Halsen något uppåt:
025423.jpg

Halsen neråt:
025333.jpg

Senast ändrad:
Sv: Korta sadlar

Santa Cruz Celine i bomvidd W är väldigt smal..Så frågan är om den inte är alldeles för trång egentligen om hon är lite bredare över ryggen (vilket hon ser ut att vara)
Tycker du ska prova lite olika Albion modeller (dock tror jag K2 blir för rak), Crown, H Dabbs, Jaguar, Prestige, Frank Baines.

Vad tror du om en globus clic?
Sadelgubben i ridsportaffären tyckte jag skulle satsa på en sådan

Prestige brukar ha ganska kort anläggningsyta. Har en Prestige Doge på min kortryggade pålle.

Vad tror du om en globus clic?
Sadelgubben i ridsportaffären tyckte jag skulle satsa på en sådan

Min hästs rygg påminner om din hästs. Globus Clic låg ganska bra på honom. Låna hem en sadel och prova.

Jag har en Santa Cruz Celine i just wide och tycker inte att den är väldigt smal, men den är smal för att heta wide. Numera är den i smalaste laget för kusen och ska säljas. I Globus passar 34" på min häst.

Liknande trådar

Utrustning Önskar förslag på modeller av sadlar med kort anläggningsyta (riktigt kort) samt brett mellan bossarna för överbyggd rygg och som är...
Svar
8
· Visningar
2 082
Utrustning Jag har probelm med att hitta en sadel som passar både mig och hästen. Har varit till sadelprovare och hen hade bara två sadlar som...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 503
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 983
Senast: DrT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka