Keb71
Trådstartare
Hopp- eller dressyr spelar mindre roll - sadel får vara grön med rosa prickar bara den passar hästen...
Jag har en känslighetsminister utan dess like - han kan inte trava med två hårstrån i kors.
110 grader, BRED manke, de enda sadlar som varit tillräckligt breda i kanalen är Schleese (en ny sådan är way beyond min budget...) och Connector (har inte kunnat prova någon med säte som passar mig).
Prestige är för smala i kanalen och för svängda oavsett modell.
Amerigo blir för låga ovanpå manken när vidden stämmer, samma med Globus.
Ideal Tonishia är idealisk runt manken men är för lång...
Albion och Frank Baines är för långa och för smala i kanalen.
Pratade med WOW men de skulle ha 15 000 i deposition för att skicka upp en provsadel och det kan jag inte ligga ute med bara sådär...
Hästen är ett halvblod med fullblodsmamma och holsteinerpappa.
Har haft honom i elva år, vi har bytt sadel ett par gånger per år, men nu har vi slut på idéer och han har musklat på sig vartefter.
(Jag är skitless på att tömköra...)
Tips och tricks emottages med tacksamhet!
/Keb
Jag har en känslighetsminister utan dess like - han kan inte trava med två hårstrån i kors.
110 grader, BRED manke, de enda sadlar som varit tillräckligt breda i kanalen är Schleese (en ny sådan är way beyond min budget...) och Connector (har inte kunnat prova någon med säte som passar mig).
Prestige är för smala i kanalen och för svängda oavsett modell.
Amerigo blir för låga ovanpå manken när vidden stämmer, samma med Globus.
Ideal Tonishia är idealisk runt manken men är för lång...
Albion och Frank Baines är för långa och för smala i kanalen.
Pratade med WOW men de skulle ha 15 000 i deposition för att skicka upp en provsadel och det kan jag inte ligga ute med bara sådär...
Hästen är ett halvblod med fullblodsmamma och holsteinerpappa.
Har haft honom i elva år, vi har bytt sadel ett par gånger per år, men nu har vi slut på idéer och han har musklat på sig vartefter.
(Jag är skitless på att tömköra...)
Tips och tricks emottages med tacksamhet!
/Keb